מידע מקצועי, מיתוג עסקי ופרסום

מידע מקצועי, מיתוג עסקי ופרסום

לחצו על כותרת המאמר להרחבה

מיתוג ופרסום, מה ההבדלים?

קיימת נטייה לבלבל בין שני המושגים: "מיתוג" (BRANDING) ולעומתו "פרסום".
המותג והפרסום "מוגשים" ללקוח יחד כחלק מן המהלך השיווקי, אולם עבור בעל עסק המעוניין לשווק את מוצריו או שירותיו, חשוב להבין את ההבדלים בין שני הכלים השיווקיים הללו, ללא קשר לגודלו הנוכחי של העסק.

מובהקות המותג

הגורם החשוב ביותר ליעילותו השיווקית של מותג הוא מובהקותו. 
עם זאת, מניסיוני, זהו הגורם הפחות מובן לבעלי עסק או חברה, בבואם לתהליך מיתוג עסקי (במונח "מובהקות" אין כוונתי ל"בידול").

הפרסומאים לא משקרים

כולנו מכירים את הסצנה הקלישאית מאינספור פרסומות טלויזיה ליוגורט: קלוזאפ – פנים שלוות של בחורה האוחזת בידה את המוצר, באיטיות טועמת כפית אחת ויחידה ומתענגת עליה בעצימת עיניים כבהתגלות אלוהית. כולנו מכירים גם את הסצנה הקלישאית היומיומית, למשל: בחורה שזה עתה קמה מהשינה, כועסת על השעון המעורר, ממהרת לעבודה, חוטפת מהמקרר את אותו היוגורט, נשענת בעמידה על השיש במטבח ו"טורפת" את היוגורט במהירות כשבראשה כבר מוסרטות סצנות מלחמה המדמות את יומה הקרוב במשרד.